Introduction
Introduction
Introduction
Introduction


Introduction

Prior to the advent of market research, most companies were product-focused, employing teams of salespeople to push their products into or onto the market, regardless of market desire. A market-focused, or customer-focused, organization instead first determines what its potential customers desire, and then builds the product or service. Marketing theory and practice is justified on the belief that customers use a product/service because they have a need, or because a product/service has a perceived benefit.

The word 'marketing' has indeed been stretched and over-strained, to notate various kinds of businesses. In fact, most entrepreneurs frame their company name to incude the word 'marketing' for only one reason - they are uncertain of the label they should give their company!

Two major aspects of marketing are the recruitment of new customers (acquisition) and the retention and expansion of relationships with existing customers (base management).

Once a marketer has converted the prospective buyer, base management marketing takes over. The process for base management shifts the marketer to building a relationship, nurturing the links, enhancing the benefits that sold the buyer in the first place, and improving the product/service continuously to protect her business from competitive encroachments.

Marketing methods are informed by many of the social sciences, particularly psychology, sociology, and economics. Anthropology is also a small, but growing, influence. Market research underpins these activities. Through advertising, it is also related to many of the creative arts.

For a marketing plan to be successful, the mix of the four "Ps" must reflect the wants and desires of the consumers in the target market. Trying to convince a market segment to buy something they don't want is extremely expensive and seldom successful. Marketers depend on marketing research, both formal and informal, to determine what consumers want and what they are willing to pay for. Marketers hope that this process will give them a sustainable competitive advantage. Marketing management is the practical application of this process. The offer is also an important addition to the 4P's theory.


Partner Links


MCGroup
Market Researches
консалтинг, бизнес-планирование, маркетинговые исследования, обзоры рынков
Know Your Market!
Покрытия промышленного назначения. Обзор рынка Китая , маркетинговое исследование
Полистирол. Обзор рынка Китая , маркетинговое исследование
Промышленные газы. Обзор рынка Китая , маркетинговое исследование
Растворители. Обзор рынка Китая , маркетинговое исследование
Российский рынок спортивных товаров , маркетинговое исследование
Соединения, содержащие функциональную нитрильную группу: тенденции и перспективы международной торговли , маркетинговое исследование
Соли и сложные эфиры лимонной кислоты: тенденции и перспективы международной торговли , маркетинговое исследование
Спирты ациклические и их галогенированные: тенденции и перспективы международной торговли , маркетинговое исследование
Спирты ациклические терпеновые: тенденции и перспективы международной торговли , маркетинговое исследование
Средства для снижения и контроля веса. Обзор рынка Китая , маркетинговое исследование
Сталь и прокат России - 2006 , маркетинговое исследование
Строительная техника. Обзор рынка Китая , маркетинговое исследование
Трихлорэтилен: тенденции и перспективы международной торговли , маркетинговое исследование
Удобрения минеральные или химические, калийные: тенденции и перспективы международной торговли , маркетинговое исследование
Финансовые рынки России в 2006 г , маркетинговое исследование
Химикаты для текстильной промышленности. Обзор рынка Китая , маркетинговое исследование
Эфедрин и его соли: тенденции и перспективы международной торговли , маркетинговое исследование
Эфиры фенилуксусной кислоты сложные: тенденции и перспективы международной торговли , маркетинговое исследование
Соль: тенденции и перспективы международной торговли , маркетинговое исследование
Покрытия промышленного назначения. Обзор рынка Китая , маркетинговое исследование
Полистирол. Обзор рынка Китая , маркетинговое исследование
Промышленные газы. Обзор рынка Китая , маркетинговое исследование
Растворители. Обзор рынка Китая , маркетинговое исследование
Российский рынок спортивных товаров , маркетинговое исследование
Соединения, содержащие функциональную нитрильную группу: тенденции и перспективы международной торговли , маркетинговое исследование
Соли и сложные эфиры лимонной кислоты: тенденции и перспективы международной торговли , маркетинговое исследование
Спирты ациклические и их галогенированные: тенденции и перспективы международной торговли , маркетинговое исследование
Спирты ациклические терпеновые: тенденции и перспективы международной торговли , маркетинговое исследование
Средства для снижения и контроля веса. Обзор рынка Китая , маркетинговое исследование
Сталь и прокат России - 2006 , маркетинговое исследование
Строительная техника. Обзор рынка Китая , маркетинговое исследование
Трихлорэтилен: тенденции и перспективы международной торговли , маркетинговое исследование
Удобрения минеральные или химические, калийные: тенденции и перспективы международной торговли , маркетинговое исследование
Финансовые рынки России в 2006 г , маркетинговое исследование
Химикаты для текстильной промышленности. Обзор рынка Китая , маркетинговое исследование
Эфедрин и его соли: тенденции и перспективы международной торговли , маркетинговое исследование
Эфиры фенилуксусной кислоты сложные: тенденции и перспективы международной торговли , маркетинговое исследование
Соль: тенденции и перспективы международной торговли , маркетинговое исследование


Powered by

KostikH
Paull
/xotrex [a dog here] bk [dot] ru/
Hosted by uCoz